mandag den 26. april 2010

Gad vide om jeg nogensinde...

bliver en af de mødre, der har tusind milliarder små plastikbøtter?
En til gulerødder i stave, en til ostehapsere, en til 4 kiks, en til servietter og en til en klapsammer?
Jeg tror det ikke, for sådan en mor har enormt meget plads i sit køkken og det har jeg ikke. Jeg er den lykkelige ejer af et Värde IKEA køkken, som praler af at være fritstående og praktisk... det er det ikke. Pointen er, at jeg ikke har plads til tusind milliarder plastikbøtter i mit køkken. Derfor kommer min søn til at få klapsammere (som de hedder herhjemme) pakket ind i film (for her bruger vi ikke sølvpapir, for det er farligt!), lagt ned i en taske og flækket i tusinde stykker. Han får varme gulerødder, der er tørre af, at ligge i en 4 liters frysepose og kiksne han glæder sig til, kan vi fodre gråspurvene med, for de er den eneste fugleart der kan få SÅ små krummer op med næbbet.
Jeg kommer til at spurte rundt efter den nærmeste pølsevogn så mange gange, med en skrigende sulten søn og mand. Og derfor ville jeg kunne spare mange penge, hvis jeg bare havde tusind milliarder plastikbøtter.
Men det har jeg ikke og jeg tror heller ikke, jeg nogensinde får det...

3 kommentarer:

Christina Skarø sagde ...

He he he - tro mig kære du - du bliver klogere.. Jeg troede heller ikke at jeg var til Rice og tuppervare... men men men... det er klart det nemmeste - også selvom at der går totalt rod i skuffen med alle ftalater! (de siger, at der ikke er farlige indholdsstoffer) Hmm - måske jeg skulle tage det op til overvejelse? Kærligst fra C

Cristine sagde ...

kære Christina,
Jeg håååber det inderligt... at jeg en dag får købt så meget ind, så jeg aldrig mangler.
Skal dog retmæssigt sige, at jeg er indehaver af 2 tupperware ting. En dims til modermælkserstatning, som har vist sig at være uundværlig og en termokop, som har vist sig at være lige så uundværlig på de mange gåture med barnevognen. :-)

Jeg gad faktisk godt være sådan en mor der dimser og har dimser, så jeg vil arbejde på det.
Super blog du har i øvrigt. Følger livligt med :-)
KH Cristine

Louise sagde ...

Lille husmoder husk nu!!

Film er heller ikke godt - det eneste som kan anvende til madpakken uden dårlig samvittighed er smørrebrødspapir!
PS. Glem det der med plastikdimser - man mister altid lågene og så virker de alligevel ikke.