fredag den 23. april 2010

I morgen sker det...

Jeg træder for alvor ind i de voksnes rækker i morgen. Baggrundsforklaring er nødvendig:

Konfirmationerne står for døren. Tweens bliver til rigtige Teens og med det følger troen på at man udover pengegaver og limosineture, også får en portion livserfaring med i købet. Det troede jeg i hvert fald dengang - for 18 år siden...
Også de kommende realkredittere sidder lige nu og kikker boligmarkedet igennem i håbet om at finde deres drømmebolig. Helst i drømmekvarteret, til en drømmepris med deres drømmekøkken. De tror også de er ved at blive voksne - og bevares, et realkreditlån er en meget voksen ting.  Jeg følte i hvert fald at jeg var meget voksen, dengang jeg skrev under på samme tid, for 3 år siden.
Og da jeg så blev mor, ja så troede jeg at NU var jeg voksen - så voksen som man overhovedet nogensinde kunne blive.
Men jeg må sande, og fortæller det nu som den bedste public service I får i år, at alle betragtninger var forkerte.
For i morgen sker det...
Klokken 10:00 vil jeg være at finde på en muddermark, udstyret med spade, rive, trillebør og havehansker. Klar til at gå ombord i projekt legeplads med alle de andre forældre. Jeg skal nemlig til "byg-legeplads-i-din-søns-nye-institution-s-dag".
Jeg er blevet sådan en der mødes med andre forældre om vores børn.
SÅ er man voksen - det er man virkelig...
Jeg glæder mig, det bliver hyggeligt, der er sandwich og jeg tror jeg drikker mig lidt små fuld om aftenen...
God weekend!

4 kommentarer:

AB sagde ...

Hej Cristine. Faldt lige over din blog på Blogtoppen og kan virkelig godt lide din skrivestil. Glæder mig til at læse mere fra din hånd :-)
Jeg er enig med dig omkring Londan. Fantastisk by. Har du været i New York? Jeg tror du vil elske den ligeså :-)

Cristine sagde ...

Hej AB - Mange mange tak for den fine kommentar! Det luner meget og giver mod på mere!
Nej jeg har aldrig været i New York, men tro mig - jeg længes efter byen. Alt hvad der kommer sluges råt af mig og jeg ønsker mig VILDT at komme dertil. Manden min har lovet mig at vise mig byen - uden børn, så mon ikke det bliver den næste invitstering herhjemme. Så kan køkkener, sofaer og dyre dimser godt vente...
Fortsat smuk søndag :-)
KH Cristine

Lui sagde ...

DET ER DA VILDT VOKSENT. Håber i havde en god dag.... Det lyder hyggeligt.

Jeg har altid haft den opfattelse at når man blev 30, SÅ er man voksen.... (Måske fordi jeg selv var 7 og min søster 9 da mine forældre var 30) Men jeg har erfaret at det ikke altid er tilfældet. Bliver 33 i år, min mand 26 og jeg må indrømme at det meget ofte er ham der den voksne i vores forhold.

Det lyder i øvrigt fornuftigt med planerne om beruselse, Ikke af projektet, men alkohol.
Hvis man kunne få lov til at smage lidt vin til konfirmationen... Så må en brandert nu være på sin plads.

Cristine sagde ...

Ja det føltes også meget voksent Lui. Der følger også til historien, at vi er tilflyttere til vores lille by. Og ikke nok med det, også tilflyttere fra Sjælland. Vi har dog begået os i Odense i en del år, men pengepungen kunne ikke trække en muremester villa i byen, så vi endte på landet. Det er nu fint, men der er en helt anden kultur herude. En meget voksen kultur, hvis man kan sige det sådan... det kræver nok mere end en kommentar, men mere et blog indlæg, så stay tuned.

Og jeg nåede aldrig at drikke mig lidt små fuld, desværre. Lavede mislykket sushi i stedet og drak en mængde kaffe, som ikke tåler at blive yderligere omtalt.

Og med hensyn til den voksne mand - så lyder det fuldstændig som dagligdagen her... Tænker i den forbindelse, hvordan kan det så være at jeg ofte ender med at tænke, at jeg er den voksne fordi han ikke lægger vaskekludene det samme sted som jeg. Eller jeg er mere voksen fordi jeg skærer min søns kartofler på langs og ikke midt over som han gør... det er da egentlig fuldstændig tosset! Hm... det var vist også et indlæg værd.

KH fra Cristine