tirsdag den 18. maj 2010

En meget lang mus

Nå - i et forsøg på at glemme alt om ansøgninger kørte jeg i dag i Stof og Stil. Det er vel og mærke, efter enormt lang tids overvejelse, faktisk sådan virkelig lang tids overvejelse - måske et år...

Så derfor skulle man tro, at jeg nu havde en klar ide om, hvad jeg skulle have. Hvad jeg ville lave, hvorfor jeg ville lave det og hvordan. Det sidste kommer aldrig til at ske. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan man syr. MEN jeg har en ide om det. Og jeg har efterhånden syet en del puder og sengebetræk på en masse gode ideer (med et ganske fint resultat).

Men heller ikke det første, kan jeg prale af at jeg havde en ide om - altså, hvad jeg ville lave.
Puder. Ja, okay. Med det antal puder jeg snart er oppe på at kreere, er der ingen der skal være bange for at falde i deres stiletter og drinks hos mig (læs: børn på vakkelben med en sutteflaske) da man altid er sikker på, at lande meget blødt. Men jo - jeg gik igen efter puderne. De er så sikre. Og jeg kom da hjem med et godt bud på nogle turkise farver.

Men så var der lige alt det andet. Jeg ved ikke hvad der sker når jeg ser voksdug. Det er som om, at jeg får lyst til at putte det på alle møbler. Mens jeg står der og sluger alle farverne til mig, ser jeg for det indre billede at alt der hjemme trænger til en omgang. Man kan jo så meget med et stykke voksdug. Man kan både lave tasker, dækkeservietter, poser, duge og en masse andre sommerhus wanna be my lover ting. Det er super sødt, det er super trendy og det er bare slet ikke mig. Men hvor ville jeg dog ønske det var - for det er virkeligt feminint og skønt.
Denne gang slap jeg væk - uden voksdug - men næste gang er jeg ikke sikker på den går (heldigvis er det nok først om et års tid...).

Men hvad jeg ikke kom hjem uden, var 4 meter gråt imiteret skind.
Og jeg aner ikke hvorfor...

Måske skal det bruges til de stole, jeg købte i en genner for 3 år siden, og som stadig står og fylder det meste af det lille skur (undskyld skat!) eller måske et anfald af tasker (pas på derude veninder - grå imiteret skind tasker er på vej i rå mængder) eller også skal det ned i kassen, og holde alt det andet stof ved selskab.
Jeg ved det ikke - men i morgen vil jeg forsøge at gøre et eller andet med det.
Så for at opsumere, for den efterhånden trætte læser, så resulterede min tur væk fra ansøgningerne i dag, i følgende: turkise stoffer og 4 meter mus.

Ikke helt det jeg havde regnet med - men then again - jeg regnede jo egentlig heller ikke med så meget.

Ingen kommentarer: