mandag den 17. maj 2010

Glade sokker

Mandag morgen! For mange betyder det ny uge starter på arbejdet. Andre ser længselsfuldt frem mod lille torsdag. Nogle nyder stilheden fordi de har fri i dag. Andre ser på deres baby, som endelig sover og så er der os andre der er færdig med barsel. Total klar på at indtage verdenen og sprøjte hele palletten til med millionvis af gode ideer og massere af gå-på-mod. MEN som mangler jobbet at gøre det på.

Jeg har sagt op på mit job. Desværre. Måtte sande, at med en baby, en mand og en alt for stor have kunne rejsetiden til København hver dag ikke gå op. Jeg bor jo på den lille ø i midten og rejste hver dag til København for at arbejde med kommunikation, film, PR. og alt det andet. Og det var dejligt. Jeg nød gerne arbejdsugen på 60 timer og var glad for mit arbejde, mine gode kollegaer og udfordringerne.
Nu er jeg mor. Og det lyder værre end det er. For det elsker jeg mere og vil til enhver tid vælge basse 1 og 2 frem for det fede job. Sådan er det, og sådan skal det være.
Men det betyder ikke, at jeg nu sidder og tænker: Kjæmpe snyg situation flicka min!
Nej, jeg er mere i en sådan: Det skal nok gå... NEJ DET GØR DET IKKE... jo det gør.... HVOR VED DU DET FRA... rolig nu... ARRGGGHHH panik agtig rolig stemning. Har sendt en ansøgning til noget der minder om drømmejobbet i fredags og allerede nu sidder hjertet i halsen på mig.
Det er en ganske ulidelig situation.

Derfor sad jeg lige før, og ledte efter sjove billeder der skulle få mig i godt humør. Fandt dette. Ved ikke om det ses så godt, men han bærer de mest fantastiske sokker, hvor der står: I Love London. Og så kom jeg til at tænke på de vidunderlige dage jeg havde med min vidunderlige mand i den vidunderlige by.
Så smiler jeg lidt igen og nyder kaffen og Duné som skråler i mine højtalere.


... det skal nok gå... specielt hvis man har glade sokker på!


Ingen kommentarer: