torsdag den 20. maj 2010

Våde tæer

Efter at have afleveret bassen i vuggestuen, gik jeg en af de der ture i haven, hvor man bare kikker. En tur, hvor man går og mærker sine fødder blive våde gennem de små ballerinaer mens man kun hører fugle... og ænder. Jeg har nemlig ænder i min have, fordi jeg også har en sø i min have. Ja - heldig kan man være.
Men det må være lidt det samme, som mine veninder beskriver fra København. De ture igennem byen på de tidlige morgener, hvor man kan dufte bagerbrød, se fuglene midt på vejen mens de stadig kan, for om lidt vrimler det med biler og sige G´morn til alkoholikeren der er på vej hjem fra festen på bænken.
 Mit bagerbrød er græsset der blev slået i går, mine fugle leder efter regnorme i græsset. Der bliver de hele dagen, fordi her kommer ingen biler og jeg siger godmorgen til Carl, min nabo der fodrer ænderne og ryger pibe.
Jeg kan godt savne pulsen og den larmende stilhed i byen, men jeg ville altså ikke bytte.
Og nu er min blåregn ved at springe ud efter 3 år. Jeg føler mig en smule i zen i dag...








Blåregn

Ingen kommentarer: