torsdag den 10. juni 2010

Hjernevask eller far-søn bonding?

Sidder i mit kontor - i kælderen og kan lige nu, høre den sande hjernevask foregå ovenover.
Min mand sidder i pædagoisk korrekt skrædderstilling på gulvet, overfor min måbende søn og synger - med intents blik kan jeg forestille mig: "Vi er røøøøde, vi er hviiiide - vi står saaaarrrmmeeen sid om siiiide"

Jeg tænker - i kraft af min rolle som mor, hvad nu hvis bassen har lyst til at holde med Tyskland (er de med?) eller, hvad nu hvis han hellere vil fokusere på, hvem der spiller flottest fodbold og derefter bestemme sig? Hvad nu, hvis han ikke vil raceopdele fodboldtholdene i røde og hvide? Det kan være han hellere vil gå til is dans når han bliver stor, og så skal han jo turde sige det til sin far!

Skal jeg være nervøs eller stikke dem en skål chips og shoppe i en måned, mens der er VM?

5 kommentarer:

Majken sagde ...

Orrr, hvor er jeg glad for at jeg ikke skal "døje" med fodbold-kuller herhjemme. Manden går simpelthen ikke op i det, men lidt søde er dine "mænd" da..det er da rigtig mandehørm.

Loui' sagde ...

Jeg synes du skal shoppe igennem i en måned, og husk at komme forbi og hente mig, for selvom der nok ikke går helt så meget "kuller" i den hos mig, som hos dig, så slipper jeg nok ikke!!

Kram

PS. Skal "desværre" til London og se Wimbledon på Hjaltes fødseldag, så jeg sender familien - længer siden jeg har set dig - håber alt vel.

Cristine sagde ...

Majken: Puha, vi er ramt her hjemme. Har lige fået instrukser i, at i morgen - der starter det - skal jeg tage far-søn billeder i de ny indkøbte landsholdstrøjer. Det skal på Facebook, baggrundsskærn, printes ud og der skal garanteret også laves en kop af motivet...
Ja, det er meget sødt... men i en hel måned? Kram C ;-)

Loui´s: har du nu vundet endnu en tur? Og ja, det er lang tid siden. Jeg ringer i morgen - og jeg LOVER det!
Krammer

Anna Ørtved sagde ...

Hej Cristine, det erførste gang jeg er på din blog, men MÅ lige kommentere.
Haha, får lige et flash-back fra EM hvor jeg sidder og ser fodbold, og forklarer mine børn at det altså er Spanien vi holder med (er halvt spanier) men at de altså skal i seng nu, og jeg LOVER at fortælle imorgen hvem der vandt. Lidt efter vinder Spanien (selvfølgelig) og jeg løber ind til min datter og jubler (altså bare lige for ikke at fremstå som en helt forfærdelig mor vil jeg skynde mig at understrege at hun ikke var faldet i søvn endnu). Mine børn kan også Re-Sepp-Ten, og skråler med når vi sætter den på derhjemme. Så nej, no worries, din mand og søn er heeeelt normale.... :-)

Cristine sagde ...

Kære Anna,
Godt at høre! Og min mand er helt sikkert ikke så pædagogisk, at han vil lade være med at vække bassen!
Er der ikke noget med at Spanien er favoritter? Pøj pøj, eller hvad man nu siger i den verden :-)
Mange KH fra Cristine og kom glad igen!