onsdag den 2. juni 2010

Tilbage til dengang...

I morgen skal jeg genoplive fordumstid. Og det er faktisk så højtidligt som det lyder.
Jeg skal tilbage til dengang, hvor livet var ukompliceret. Mor var mor, far var ham med piben og storebroderen var ham med de seje venner. Tilbage til dengang, hvor mit værelse var mit hellige sted. Hvor der var klistermærker på min væg, og de klistermærker min mor, i et anfald af husmoderfølelsen, alligevel havde fjernet, havde efterladt et gult omrids. Tilbage til dengang, hvor hårbørsten var første skridt til berømmelse og spejlet altid havde besøg. Dengang, hvor jeg gemte på ispapir i min sokkeskuffe og derfor altid havde tæer der lugtede af Filur. I ved, dengang hvor sommerene var laaaaaaange og isene var KÆMPE store.

Det er en hellig tid - og meget af tiden tilbragte jeg med hende her.
Og i morgen skal vi være sammen igen. For hun giver nemlig koncert i Forum. Jeg ved godt, hun nok ikke kan synge. At I wanna dance with somebody, slet ikke er det samme som dengang.
Men det er ligemeget, for hende og jeg, har noget sammen, som kun vi kender. Alt andet er ligemeget - ligesom det var dengang.

Jeg glæder mig...

1 kommentar:

AB sagde ...

Jeg håber du får en god koncertoplevelse ud af jeres møde :-)