tirsdag den 6. juli 2010

All By My Self

Noget af det jeg holder aller mest af, er alene tid. Jeg har det rigtig godt i mit eget selvskab og kan sagtens sidde og glo ud over søen (som er i min baghave, ta´den!) i flere timer og bare være mig.
Det er en kvalitet, siger de kloge. Og det har jeg altid set det som.
Men nu - lige nu, hvor jeg har afleveret Bassen, manden er fløjet på arbejde i fremmede lande, så sidder jeg her. Og savner HELT vildt.

Det er ikke fordi der ikke er nok at gå i gang med. Det er der altid for en realkreditter. Der er have, alger (jojo, prøv du at bo i et træhus), mere have, alt for meget have - overdrevet meget have... og det skal al sammen ordnes. Men det er som om, at man ordner bedst, når man ikke har tid til det. Nu har jeg tid, ovenikøbet alene tid og jeg gider bare ikke.

Det føles lidt som om, at være lammet. Sådan en ugidelighed er ulidelig. Min røv er så solidt plantet i sofaen, at selv det bedste koldskum, ikke magter opgaven at rejse sig, når jeg engang rejser mig. Så er den altså slem...
Det kommer til at tage hele dagen, at finde ud af, hvordan jeg kommer videre. Og alt det er oveni, at jeg bare savner min lille familie enormt meget...

Man kunne sige, at jeg er en dansk udgave af tudeprinsesse nummeret: "Aaaalll byyyy myyyy seeeelfff..."

Buuhuuu....

3 kommentarer:

Majken sagde ...

Kender den der trancefornemmelse alt for godt - kan også bare været helt frosset fast - især når jeg egentlig har pisse travlt! Tror det er kroppen der siger "nu skal du slappe af"...eller er man mon bare en dovenlas inderst inde?? Måske, men skidt nu med det..det er da skønt mens det står på!! Selvfølgelig ærgerligt at du savner samtidigt....

AB sagde ...

PRÆCIS sådan var min dag i går. Sådan er det altid lidt for mig den første dag jeg har ferie. jeg skal lige finde mig selv og finde afslapningen helt frem og slippe alt andet løs. I morgen bliver bedre.

Cristine sagde ...

Kære begge to,
Det er allerede bedre og dejligt at der er flere der kender til det. Man når jo og få både dårlig samvittighed og optur over at sidde der. Fordi man har tid og fordi man ikke burde.
jeg endte med at lave et tæppe til barnevognen, som er gået delvist i skuddermudder. Så er der "arbejde" til de næste par dage.
KH Cristine