lørdag den 3. juli 2010

Dagen...

Måske siger mit morgen billede fra i morges, ikke så meget. Men det illustrerer stilheden. I ved, den der opstår engang imellem og så flygtigt forsvinder igen. I hvert fald når der er børn i huset. Eller, som når der er VM fodbold i flimmeren, og vouvuzela hornene brager igennem (gud hvor jeg glæder mig, til det er forbi).

I dag stod verden ikke lige så stille, som den gjorde i går. Faktisk er der sket en hel del. Vi har skiftet dæk på bilen, spist frokost i Svendborg, Bassen har givet den gas i et badebassin og jeg har købt en bunke blomster som lige nu, får kærlig behandling i en balje med vand. Ved siden af mig sidder manden, med en øl, en skål popcorn og ynglingslandet i fjerneren - Argentina - der forsøger at meje Tyskland ned i fodbold. Bassen har også fået en skål popcorn og i stedet for at benytte sig af den, altså skålen, benytter han sig af metoden; "ud over gulvet, det er da meget sjovere!". Det er faktisk enormt hyggeligt og meget stille (trods vouvuzela hornene).

Måske var det nu, jeg skulle tage mig en mormor på sofaen? Imens der er popcorn og stille?

Aaahhh...

Ingen kommentarer: