onsdag den 21. juli 2010

Den bedste lyd i verden

Der bliver lavet undersøgelser om alt muligt. Prøver i skrivende stund, at komme på de mest mærkelige jeg har læst, men lige nu, kan jeg ikke huske særlig mange. Det viser lidt om, hvor ligegyldige mange af dem faktisk er. Men der er en, jeg kan huske. Nemlig undersøgelsen om, ikke bare verden bedste lyd, men om verdens mest magtfulde lyd.
Det er nemlig barnelatter. Og det kommer ikke bag på nogen, vel?

Lyde kan få mig til at køre helt op i det røde felt. Jeg er ekstremt lydfølsom. Da jeg pendlede til København hver dag, var det en lidelse for mig, hvis jeg havde glemt min Ipod eller den løb tør for strøm. Jeg havde det bare bedst, når jeg selv bestemte, hvad jeg skulle høre på. Tror der var mange der havde det på samme måde som mig. I hvertfald er det svært at finde et andet sted, hvor der er flere elektroniske dimser der kan lukke verden ude. Det er her trends spotterne indenfor elektronikkens verden, burde lappe i sig. For er der noget pendlere kan, så er det at være private i en stor forsamling - og det er altid med hjælp af noget elektronik.

MEN, lyde kan få mig til at grine, blive nervøs, irritereret og stresset, men aller vigtigst, kan det få mig til at slappe af.
Og i går aftes, var det en af de aftener, hvor jeg ikke rigtig kunne falde til ro. Derfor gjorde jeg noget der er mega meget forbudt - i hvert fald i følge alle de børnebøger jeg heldigvis ikke har  - jeg tog Bassen ind i vores seng, slukkede lyset og lå og lyttede til ham og manden. Manden sov tungt (er privilligeret med en mand der ikke snorker), Bassen suttede på sin sut og trak vejret tungt med sin far.
Det er simpelthen lykken. De to menneskers lyde, er de vigtigste og mest betydningsfulde i hele denne verden. Og at ligge der og lytte til dem - ja, det var min lykke. Så meget lykke at jeg måtte tude imens.

Efter 1 time, sov Bassen så dårligt, at han måtte ind i sin egen seng igen. Men han vågnede ikke på noget tidspunkt, så jeg kunne stille liste ham ind i sin egen seng igen.

Jeg selv, sov fantastisk...

2 kommentarer:

missfryd sagde ...

Det kan da godt være det er "forbudt" - men hva så :-)

Andrea er lige kommet hjem fra ferie ved sine bedsteforældre. Vi har savnet hende, og har de sidste par nætter ligget alle tre i dobbeltsengen om natten, og bare lyttet. Dejligt, og virkelig virkelig beroligende.
Så, forstår dig godt :-)

KH Maria

Cristine sagde ...

Kære Maria,
Åh, hvor dejligt at høre.
Det er vildt vanedanende og jeg har mega meget lyst til at hente ham ind, hver aften.
Han er bare så lækker...

:-)
Altid Kh