lørdag den 10. juli 2010

Grillede kammuslinger og haler af en krebs

Eller rettere flere krebse. Vi skal nemlig forkæle os selv i aften. Manden er kommet fra Mallorca - ja, han har været på Mallorca, uden familie. Dog i arbejdets medføre, skal forstås (ellers så skulle vi nok ikke hygge os så meget i aften...) Men det betyder, at vi skal være sammen, nyde aftenen og grille en masse lækre fisk.

Bassen er vild med fisk - heldigvis, for jeg kommer fra hus med strandudsigt og fisker bedstefar og er derfor inkarneret fiskespiser. Jeg flåede vist nok min første fisk, i en alder af 4 år. Bassen behøver ikke flå fisk, men jeg sætter stor pris på at han får smagt på al mad, og at mad generelt er en oplevelse og ikke noget der skal overstås. Og indtil videre er det lykkedes.
Så derfor: Grillede kammuslinger vendt i hvidløg, olivenolie, timian og salt og peber og en salat med en fræk dressing med enten dild eller chili og en masse skønne krebsehaler.
Der sniger sig nok en Riesling og et landbrød ind i den sammenhæng også... og is.

Uhmmm... glæder mig allerede...

3 kommentarer:

Christina Skarø sagde ...

Mums siger jeg bare.. vi har lige spist take-away kinesisk... ikke fordi det er bedre.. Men ingen madlavning i denne uge.... Velbekomme

missfryd sagde ...

Ahhhhh mums !

Gad jeg altså godt komme hjem til :-)


KH Maria

Cristine sagde ...

Christina: det var så lækkert! Kan anbefale at grille kammuslinger!!!!
Og jeg er klart til take away - Bare ikke fra det lokale her i byen, det ligner ikke mad...
Men skal jeg, er det Goa i Odense- uhmm!
Maria: Tror også at manden var tilfreds - jeg fik i hvert fald en del kys!


Med altid kærlig hilsen
Cristine