onsdag den 18. august 2010

"Alle dine fucking bær"

Min mand er til systemer. Min mand har ferie.

Her er, hvad der skete for lidt siden.

Jeg står i køkkenet, væbnet med en leverpostejsmad og en gaffel spydet med en syltet agurk og konsumerer dagens frokost. Ind kommer manden, med 3 bæreposer frostvarer. Hentet fra fryseren i garagen, og nu klar til at blive lagt i fryseren i køkkenet.

Mand: Nu har jeg lagt alt vildt nederst i kummefryseren (min mand er jæger)
Mig: hmmm
Mand: det vil sige, at hvis vi skal have vildt, skal du tage det nederst i kummefryseren (jeg laver aldrig vildt)
Mig: mmmja...
Mand: Jeg har lavet et system, så alt vildt ligger nederst i kummefryseren, skat.
Mig: ok, altså nederst
Mand: Ja
Mig: ...
Mand: og her, i denne her fryser har jeg lavet det her system skat...
Mig: ja...
Mand: altså på første hylde ligger alt fisken... prøv at se nogle store fisk vi har! Vi har 5 pakker af denne her slags fisk fra Poul. Det er meget fisk hva skat? Vi skal lige huske at fjerne benene inden vi giver dem til Hjalte, ik skat.
Mig: ......jo.....
Mand: Og her i den midterste hylde...
Mig: ... skat...
Mand: ja...
Mig: du ved godt, at lige så snart du er færdig med at fortælle mig det her, så har jeg glemt det ik?
Mand: Jo, men den øverste skuffe er til alt fryse grønt

Og det er så her, jeg i bar provokation, begynder at gentage alt det min mand siger. Noget i stil med: altså i den øverste skuffe ligger der så frysegrønt - ok, skat

Det ender med følgende:
Mand: og i den nederste skuffe ligger alle dine fucking bær og hold så din kæft og skrid med dit irriterende grin!

Sådan ser vores fryser ud. Så kan jeg altid kikke på dette billede og huske, hvor mine fucking bær ligger.

Ps. han har forresten ret i det med de fucking bær. Jeg får aldrig lavet noget af dem alligevel...

4 kommentarer:

Louisa sagde ...

I er for sjove! Men for at det ikke skal være løgn er min fryser også delt op... Jeg har dog sat dymo-mærker på så man ikke tager fejl og roder i fryseren (egentlig noget værre pis...) OG min "bær" skuffe er også TOTAL fyldt op, MEN
Smoothies og smuldrekager (med et HEL dut creme fraise til) - det er det eneste de fucking bær er gode til ;o)
...og sig lige til hvis du laver kagen og ikke kan spise op ;o)
Knus naboen...

Cristine sagde ...

Hvor er det skønt, at have en nabo der er SÅ meget fra Jylland!

Kram!

Louisa sagde ...

Hvad er fra Jylland lige netop i den kommentar???

Cristine sagde ...

Dymo labels!
Men tror mig, ville ønske jeg var mere fra Jylland i sådanne sammenhænge. Det ville manden nok også.
Men kage - ja, hvis du bager er klar! Altid!