onsdag den 25. august 2010

Flere spørgsmål på Facebook

Måske var det igen ikke adresseret direkte til mig, og så måske alligevel...
Under alle omstændigheder, syntes jeg det kalder på et svar.

Spørgsmålet lød således:
Hvornår dør de der blogs? De er som irriterende myg i soveværelset en sommernat.

Altså jo - det vil jeg da gerne svare på.

Nu kender jeg spørgeren. Ikke personligt, men professionelt og har stor respekt for hans arbejde. Han er en knaldhamrende dygtig kunstner, som heldigvis er interesseret i, at vise os andre, hvad han laver og derfor kan vi både se og høre hans værker diverse steder. Derfor tror jeg, at det kan være ligegyldigt at komme med et bud der snørkler sig ud af den intellektuelle sti. Et bud der inddrager diverse citater, teorier og teoretikere, eller sågar er underbygget med en form for statistik. Han vil alligevel vide det hele, og det vil ikke rykke en meter.
Men jeg vover at svare: Forhåbentlig aldrig.

  • Forhåbentlig aldrig, fordi de giver mennesker verden over, et talerør
  • Forhåbentlig aldrig, fordi bloggere ofte har bestemt sig for, at "lay it out there", vise hvem de er - uden bikini og TV tid i ryggen
  • Forhåbentlig aldrig, fordi der er kvinder og mænd i Iran, Irak, Nepal, USA, Indien, Australien og alle steder, som kan komme i kontakt med hinanden, nedbryde barrierer og støtte hinanden
  • Forhåbentlig aldrig fordi jeg i den grad nyder det sammenhold, alle de oplevelser og alt den opbakning man får rundt omkring. Og hvem fanden vil ikke gerne have det?
Du har også ret, når du garanteret spørger:
  • Bloggere har behov for opmærksomhed? Ork ja!
  • Bloggere har behov for at dele sit liv? I den grad!
  • Bloggere har lyst til at alle skal vide, hvem de er ? Ja, for fanden - måske har du mit næste job, det næste råd eller den næste krea dims jeg ikke kan leve uden!
  • Bloggere mener de har noget meget vigtigt på hjerte? NEMLIG!
Sådan lidt i stil med dem der skriver på Facebook.

Freud har også sagt noget om det.
Men det ved du garanteret allerede godt...

KH C

2 kommentarer:

June sagde ...

Hmmm....og så er bloggene jo noget, som man kan undgå - endda helt uden at gøre noget for det ;-)

At undgå myg er vel nærmest umuligt.....

Cristine sagde ...

Haha, enig!