mandag den 13. september 2010

Ass shaking - på den ufede måde

Jeg har pruttet mig igennem min første Zumba time.

Eiiiimen jeg mener det. Hvor pinligt med pinligt ovenpå et det ikke?
Og hele misseren er startet af Hatha Yoga.

I går - søndag, en høj hellig søndag, valgte jeg at tage til Hatha Yoga. Fordi jeg skal være så skide økologisk og pisse rigtig.
Nå men hun siger - altså yoga læren: Bare rolig, man kommer ikke ud i underlige stillinger i Hatha Yoga. Det gælder bare om, at nyde din tid, slappe af, afstresse fra din hverdag og blive et med dig selv. Du vil opleve en time, hvor du er i fokus og hvor du skal slippe alle dine spændinger og frustationer.
Og hvem vil ikke gerne det?
Så jeg ligger mig på måtten og tænker mig i et med gulvet.

Allerede halvt inde i første øvelse tænker jeg: Det her er fanme en mærkelig stilling.
Jeg befinder mig nemlig i "Bølgen". Den der masserer de indre organer og giver rum for at forbrændingen kan komme i gang og yoga læren forklarer:
Luft ind i maven - så det blir en stuuuuuuurh ballon og luft op i brystet så der bliver 2 stuuuuuuhre balloner! Mærk, hvordan du masserer din mave og din forbrænding går i gang.
Øhhh... ja, DET KAN JEG EDDERMAME LOVE DIG FOR!

Min mave, og I kid you not, gik grassat. Den havde en fest, hvor både nyre, lever, og 10 meter tarm var  gæster og temaet var Goooo Craaaazy Iiiiibizaaaa Paaarty alll niiight long!
Og det har den så gjort lige siden. Festet all night long.

Jeg skal love for, at yoga læren holdt sit ord, for det er ret svært at blive stresset i sit eget selskab. Der er jo ingen der gider være i nærheden af mig. Og så er det endda lyv, altså at jeg ikke bliver stresset, for jeg sidder ikke ned i mere en 5 minutter et sted. Så må jeg videre, væk fra mig selv og mit røvhul. Selv Hjalte, der har fået status af mesterskider her i huset, kikkede med sine snart 15 måneder gamle øjne på mig og gik, da han kom for tæt på. Simpelthen vendte sig om, og gik (det gør han jo  -det har jeg fortalt ik... at han går - min søn GÅR).
Så eftersom ingen vil være sammen med mig på et kvadratmeter antal der er under 50, bestemte jeg mig for
at lade manden indtage en rolig dinner med Hjalte, og tage til Zumba for første gang. Det bliver nemlig afholdt i en stor gymnastik hal. Filosofien bag denne beslutning var, at hvis (HVIS?) jeg nu skulle komme til at prutte,  så var jeg da omgivet af så meget luft/rum, at den ville forsvinde lidt af sig selv. Bare sådan...

Men som alt andet i livet, er det ikke "bare sådan".
Og for dem af jer der har prøvet Zumba, kan vi vel nok blive enige om, at der er en del ass shaking going on og at det måske ikke lige fordrer røvhullet til en kniber?
Så ud kom det, for hvert zumba skridt jeg tog, for hver ass shaking jeg shakede og for hvert Hey! jeg råbte med på. Ud, væk, fri som fuglen og nu alene i verden... men kun for en stund.

Alt i mens jeg tænkte: Kan man virkelig fylde en hel gymnastik hal med prutluft? Og hvis ja, er der så nogen der har gjort det før? Og hvis ikke, mon jeg så er speciel?
I hvert fald, ville jeg vinde en præmie, hvis alle vidste at det var mig. En stuuuurh præmie.

...undskyld...

10 kommentarer:

Marianne sagde ...

Tak for et godt grin!

Jeg har heldigvis aldrig oplevet at yoga giver luft i maven - men en ting er sikkert, jeg tager ikke til yoga hvis jeg har luft i maven! Det er for mange stillinger hvor det kan smutte..

Thinkingspace sagde ...

Ahahaha, tak for det indlæg! :-D

Louise sagde ...

Skægt :)

Lisbeth sagde ...

Sidder og griner af dit indlæg. Jeg kom til min første zumbatime idag, også til at slippe en vind, og var også pinligt bevidst om at lade som ingenting, og håbe, at der ikke var nogle der kunne lugte det..

Synes dog at det er tankevækkende at selv din søn, stavrer væk..

PS: du må nok hellere åbne soveværelsevinduet på klem i nat, så I ikke begge omkommer af gasforgiftning :-)

M sagde ...

Tak for grin:o)
Og så skal du da lige ha' den her:
http://www.youtube.com/watch?v=tTnHvmVV1iM

pif paf puf sagde ...

hahaha! Ja er egentlig ikke meget for at grine på andre folks bekostninger, men det gjorde jeg altså nu. Håber for dig at din mave har det bedre i morgen, så du kan tilbringe lidt mere kramme/nusse tid med din søn, SOM GÅR!!! sejt! :-)
Og hvis man kan fylde en hel gymnastikhal med prutluft, så vil jeg helst ikke være der til at opleve det...

Camilla sagde ...

Flad af grin!!!

Cristine sagde ...

Jaaa, jeg tænkte det nok.
I am not alone!
Der er andre derude, der også har svært ved at holde på både former og andet, når de gymnaster den.

Puha...
Tak alle de damer - I er skønne!
KH C

Ursula sagde ...

Ha ha...fantastisk historie. Tror vi alle har haft sådan en pruttemave, man ikke engang selv kunne holde ud..
Tak for godt grin og god "vind" ;-)

Cristine sagde ...

Kære Ursla,
Hihi - og jeg gør det igen i morgen, forhåbenlig med et bedre resultat :-)
KH C