torsdag den 23. september 2010

Sådan lidt "Sex and The City agtig"...

Normalt ville jeg ikke "disse" min elskede mand på denne måde, men der er nogle gange ik?
Foreksempel som denne gang, ik?

Vi står i køkkenet i morges og taler om Julia Lahmes nye bog "Sandheder fra en Løgner", fordi hun er i vores avis med et lækkert lækker interview (jeg kan næsten ikke få nok af hende..!) Nå men vi taler sådan lidt om, hvordan man kommer i aviserne, hvis man har skrevet en bog og sådan. Min mand ved noget om det her, han er nemlig journalist, og har derfor insider viden om emnet.
Han siger:
" Ja, men det er lidt nemmere, hvis man er kvinde og kan sige til sin redaktør: Jeg har en vildt god ide til et interview (og her leger han så kvinde) - Julia Lahme har lige skrevet en ny bog, ik (han leger stadig dame) og den er sådan lidt Sex and The City agtig...!"
....
....
!!!!
ØØØØH NEJ! Det er så nok så overhovedet SLET ikke det den er.
Og intet ondt om Verden Bedste Serie! MEN come nu OOOOON Mand... min mand!

Hvorfor tror mænd, at fordi kvinder skriver til kvinder og vi alle sammen er optaget af det samme, så må det have noget med sko, mænd, coktails og mode at gøre? Jamen, hvorfor?
For det er så langt fra Sex and The City, det som Julia Lahme har begået, at jeg næsten ikke kan finde ord for det.
Min mand, er verdens bedste mand! Og vi er fælles om alt. Hvis ikke vi var underlagt økonomi, havde han taget 3 måneders barsel eller mere, med vores søn. Det er ham der vasker tøj, tømmer opvasker, handler ind, laver kaffe til mig, laver mad og han har lige lovet at gøre hele huset rent mens jeg er til drinksaften i morgen. Så ligestillingen er trådt i kraft herhjemme. Så det er ikke derfor, han tror det er Sex and The City der får kvinder til at bure sig inde med bog og te, i øjeblikket.
Men hvad er det så?
Det er sgu da irriterende!

ps. Skat - you know what I mean..! og hvis ikke, så laver jeg mad på søndag!

Ingen kommentarer: