tirsdag den 12. oktober 2010

Gamle æbler i rene klæder

Tøjet ligger jo ikke sig selv på plads vel? Du kender det. Det er vasket - langt om længe - det er lagt sammen - efter et par dage - og nu skal det lægges på plads  - det er her der gået en lille uges tid - og det er bare røv sygt, for nu at sige det som det er. Sådan har jeg det i hvert fald.
Men da jeg så endelig fik taget mig sammen til det, lå der en lille overraskelse til mig. Inde imellem det nyvaskede sengetøj lå der nemlig et indtørret æblestykke, som Hjalte venligt har lagt der. Som en lille hilsen.

Han lægger alt, inde i alt, eller ovenpå alt. I øjeblikket mangler vi foreksempel 11 træklodser! Og de forsvandt mellem lørdag og søndag i sidste weekend. Og vi har ledt. To voksne mennesker har stået på hovedet, for at finde de sidste klodser - men de er væk. For alvor væk.

I stedet fandt jeg så denne lille æblebåd. Og det er da også lidt... sådan midt i alt det andet der bliver væk.
Glæder mig til næste gang jeg skal gøret et eller andet husligt - det kan være der dukker en træklods, en børste, et æble eller noget helt fjerde jeg ikke vidste jeg lige manglede.

4 kommentarer:

Lisbeth sagde ...

det der indlæg kunne lige så godt være postet på min blog :-)
Jeg haaader at lægge tøj sammen og putte det i skabe...
Synes også æblebåden kunne være fundet hos mig

Hanne Eriksen sagde ...

Hehe... hvor er han sød!

Det er da dejligt, sådan at gemme til andre tider. Man bliver så glad, når der dukker uventede ting op :-)

Mange hilsner fra
Hanne

Louisa sagde ...

Ja...bare vendt til du er ved at ødelægge din vaskemaskine fordi drengen har samlet sten og grankogler og andet godt og proppet dem i lommerne (som jeg jo aldrig husker at checke inden jeg sætter en vask over). Det er de mærkeligste ting min fantastiske Miele vaskemaskine har kunne klare, som Frida har gemt godt i sine lommer... og det bliver nok ikke bedre når det er drengenes tur...

Cristine sagde ...

Lisbeth: Dejligt at høre, at andre husmodere også er skide træt af vasketøj og mere vasketøj. Kan man ikke ansætte en til at ordne det? Eller bare vinde i Lotto og købe nyt tøj hele tiden? Fuck retro ik?:-)
Hanne:Du er simpelthen så dejlig positiv. Bliv endelig hængende her på min blog!
Louisa: Note: tjek lommer. Råd: igen fra naboen... tak!

Forresten: I må alle gerne blive hængende, det er så skønt I gider kommentere!

KH C og hav en smuk weekend