onsdag den 27. oktober 2010

Kan knappenålen larme mere?

Manden er på job. Hjalte sover i sin seng. Jeg sidder i sofaen med regional TV tændt. Jeg har lavet god kaffe - altså den jeg selv maler, hælder på kande og tålmodigt venter på, at den trækker færdig i stempelkanden.

For første gang i meget lang tid, er der stille. Ikke i stuen, heller ikke udenfor, hvor efteråret regner på mine ruder. Der er stille i mit hoved.
En lille brik er faldet på plads - om ikke andet, så i et par måneder.
Og hvis man kan tale om, at livet er et puslespil man lægger hele livet, og som forhåbentlig falder i hak i sidste hjørne, så har jeg lagt endnu en brik i det der liv.

Jo, du har ret. Jeg er en smule filosofisk og bare rolig - det holder op igen. Bilkøer, morgenkaffe, sulten pengepung og larmende familie skal nok lægge en dæmper på det om et par dage.
Men lige nu er der stille. Og for en i helvede, hvor er det rart. Også selvom jeg har lært, at man ikke må bande på en blog.

Shyyy.

6 kommentarer:

Kat sagde ...

hvorfor dælan må man ikke bande? Dejligt noget faldt på plads og at du kan nyde roen lidt:)

Sandie sagde ...

Ååhh hvor lyder det befriende! Hvor er jeg glad på dine vejne! Kunne godt ønske mig den stilhed i mit hoved...

Fru Z sagde ...

fårk...må man nu heller ikke bande?!
Og tillykke. Har du fået job?

Cristine sagde ...

Jeg har fået et vikariat i de næste par måneder. Giver ikke helt ro, men ro i hovedet i de måneder.
:-)

June sagde ...

Ah, så huskede jeg rigtigt ;-)

Godt gået, Quinde!

Gitte K sagde ...

Tillykke Cristine!
Det er fantastisk - så bliver der lidt ro på!

Tak for din hilsen – det luner! Og du har ret; jeg ville før eller siden have sagt mit job op, fordi jeg har små 2 timers transporttid om dagen. Tid, jeg hellere vil bruge med min familie – det kender du jo alt til! Men man vil jo helst selv træffe beslutningen…

Men det bliver spændende at komme igennem et forløb, hvor jeg finder ud af, hvad det er jeg vil – om det er samme branche, jeg skal blive i – eller om der er noget helt nyt på vej til mig.

Alle muligheder er åbne nu – wow!!

Ja, lad os skrives ved! Jeg er lidt nysgerrig, hvilken type job havde du? Og hvilken type job kunne du godt tænke dig? Jeg har været produktchef i mange år og trives godt med det, bortset fra, at arbejdstiden sjældent harmonerer med min måde at være mor på. Så måske skal jeg en anden vej nu?

Kram og god karma retur til dig!

Gitte