lørdag den 16. oktober 2010

Mænd i mudder

Så var der lige sådan et løb i dag. Orienteringsløb for mænd. Igennem mudder.
Og de var glade, mændene. For der var ingen kvinder! De var faktisk bandlyst, kvinderne.
Og det var de altså glade for. For så kunne de virkelig give den gas. I deres mudder.
"For kvinderne gider jo ikke alt det mudder derhjemme" som journalisten siger.
NÆ Nej tak, siger jeg - imens jeg candyflosser den på en et-hjulet cykel i min prinsessekjole.

Og da journalisten spørger en forpustet muddermand, om hvad der dog ville ske, hvis der var kvinder med i deres mudderløb, så svarer han: De ville aldrig klare det.

Og inden du tænker: "lille bitter fisse" om mig, så stop lige. For det er jeg faktisk ikke.
Men jeg tænker bare, at hvis det virkelig er nødvendigt at komme på tv i mudder, for at understrege at man er med i en mandeklub, så står den sgu slemt til.

Problemet er jo ikke så meget mudderet. Eller journalisten - jo han er et problem, men det må vi snakke om i et andet afsnit. Nej, problemet er, at de selv samme muddermænd, når de er færdige med at løbe, sætter sig ind i deres familie stationcar, kører hjem til deres carport, hvor weberen står afdækket for vinteren. Her passer de på ikke at vælte krukken med sammenplantningen, hvor jeg gætter på et smilende græskar ansigt i øjeblikket pryder udstillingen, inden de går ind. Når de kommer ind i huset, konstaterer de at den står på kernesund aftensmad og at der ikke blev købt øl, fordi "nu er du jo kommet så godt i gang med træningen skat" og da de prøver at hvile benene, efter denne hårde omgang, ja så sker det for de fleste, at de ikke kan finde plads for puder med roser, blomster eller vattæpper i sarte farver.
Og jeg kunne blive ved.

Så kære mand. Start med at sæt en fod ned, der hvor konen bruger mere tid på sammenplantningen end dig. Start med at riv hende rundt i hendes eget salat med pinjekerner (nå nej - pinjekerner tager jo dine smagsløg...eller der det kun dem fra Kina?) og start med at smid alle puderne på gulvet, send ungerne til bedsteforældrene og kys nu for helvede din kone, i stedet for at lege mand i mudder. Det er sgu for patetisk.

Specielt når du har tilmeldt dig det her urinstinkt løb via din IPhone.

4 kommentarer:

missfryd sagde ...

Kan ikke andet end elske den post Cristine ! Ville enormt gerne skrive en masse mere ti kommentar, men du har sagt det hele allerede :-)

KH Maria

Maja B sagde ...

JA! det er nemlig rigitg...
Så det godt og sad også tænke, ekstremløb kun for mænd (ligenu kaster jeg med nakken)....;)

Fru Z sagde ...

Så godt set - så godt indlæg. :)
Og mændene ligger sikkert og sover i noget småblomstret sengetøj om natten. Økologisk, småblomstret. That is. Godt brølt!

Kat sagde ...

Du er et geni min ven!