tirsdag den 9. november 2010

Nå, det er DET I mener.

Hele sidste uge var fyldt med aha oplevelser. Og der findes forskellige slags aha oplevelser.
Der er dem hvor man siger: Ahhhhaaaaa!! (nærmest hurraaaa).
Så er der dem, hvor man siger: Nå, eeehhhmmm, aahhaa...? (oversat kunne være: så det er derfor I ikke varmer modermælkserstatningen op efter den er lavet...)
og så er der disse her: ARRRGGGHHHHGGGRRAAA HA!

De sidste har fyldt min uge.

Jeg er jo startet i det skønneste vikariat. Jeg er meget glad for at være der, og får lige præcis den mængde udfordringer jeg har behov for. Det er skønno, det er dejligt og det er så skønt at være en af jer andre. Altså alle dem med job. For der er ikke noget arbejdsledige vil mere end at være ligesom alle de andre.
Og nu er jeg en af de der mødre med job. Og det er skønt...

...altså når ungen ikke:
- bliver syg med skidesyge og må hentes to dage i træk - i den første uge man jobber
- vælger at komme i en seriøs trods periode der blandt andet indebærer skrigeture a´40 minutters varighed
- vil sove i sin egen seng - sådan lige pludselig
- vil sidde i sin højstol og indtage føde

Der har I mine aha oplevelser. Aha oplevelser for fulde udblæsninger. For sådan har de første fjorten dage i mit nye job været.
Så det er altså det I mener når I siger, at I allerede er trætte efter tirsdag. Det er altså det I mener, når I har brokket jer over bilkøer, sure madpakker og en evig stræben efter at stille et ur tilfreds.

Det var altså det, som I kan skrive stolpe op og stolpe ned om.
Og det kan jeg eddermanme godt forstå.

Men jeg ville ikke bytte den for noget...

5 kommentarer:

Loui' sagde ...

Sjovt som sådan nogle størrelse godt kan fornemme at der foregår noget nyt, også selvom der ikke er de store ændringer i deres rutiner! God fornøjelse med begge dele.

Line sagde ...

Jep, det er det vi mener!

Prophecy sagde ...

Holder benene stramt sammen.

Synne sagde ...

Ja, lige præcis det ;).

Gitte K sagde ...

Lige præcis :-)
Det lyder tit så rædselsfuldt, når det beskrives - hverdagen. Men når man lever den, så er det bare så fantastisk at være udearbejdende mor. Det bedste og værste af begge verdener smelter sammen.
Ja sgu da - jeg er forelsket i hverdagen med trodsig knægt, bortrejst mand, skidesyge, bilkøer, fyreseddel osv.