søndag den 28. november 2010

Når han smiler, smiler hele universet

I øjeblikket sker der en del med Hjalte. Det er vist den der periode. Den som alle, der har børn, kender alt for godt. Heldigvis har jeg ikke mødt nogen der har sagt: nej, sådan var min ikke, eller: det kender jeg slet ikke til. Tværtimod har alle sagt: Fååååårk er det nu? Shit, øv, synd for dig og hold ud - det går over.
Og det gør jeg så. Holder ud.

Det bliver nemmere og nemmere.

For når han smiler, så smiler mit hjerte.
Når han stiller sig bag sofaen og tripper på sine små ben af bar begejstring over, hvornår jeg mon finder ham, så smelter jeg.
Når han går på tæer med Rasta (ynglingsbamsen) i den ene hånd og en gnasket kiks i den anden, så falder jeg sammen af kærlighed.
Når han står bag bordet, og det er muligt at stå bag et bord når man er sytten måneder, og griner stille mens jeg render rundt og siger: Hvooooooor er Hjaaaalteee? Jeeeg kaaan iiiiikke fiiiinde ham. Og jeg spørger både bogen, køkkenbordet, planten, nissen der venter på at komme op af kassen og katten der er sur - og ingen ved, hvor han er - ja, så bliver mine knæ så bløde af ubetinget kærlighed, at jeg ikke kan gå den sidste meter hen til ham.
Og når han sætter sig i sofaen ved siden af mig, læner sit lille fine hoved op ad mit bryst og peger på Bamse i fjerneren og siger: Aaa dee? så falder der en tåre fra mit øje og jeg mærker kærlighed, som kun kan komme fra ham.

Så du kan skrige sine lunger ud. Jeg er ligeglad. Jeg elsker dig Hjalte.

9 kommentarer:

Lis Rylander Karlsson sagde ...

Årh! Nu rørte du også lige ved mit hjerte!

KH
Lis

Anne Lotte sagde ...

Præcis!

Kat sagde ...

Det er sådan, det er!

Louisa sagde ...

Fantastisk, nabo <3 ...har det helt på samme måde!
Og hvor var han super sød på sin kælk idag :-)

Knus...

Kolorista sagde ...

Altså, hvordan var det lige han var træls, sagde du??? Totalt bedårende, siger jeg bare! KH Lisbeth

Gitte K sagde ...

*tørrer en tåre bort i øjenkrogen*
Jeg har det på nøjagtig samme måde med NC. 'Vil selv, kan selv' er hans motto, og det er altså nogle gange frustrerende med sådan en stædig rad, men når de små runde arme lægger sig om min hals og der er stjerner i de blå øjne, når han ser på mig, så smelter jeg. For slet ikke at tale om smilet og .. og ... og !

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Nu sidder jeg med et smil om læberne og en tår i den ene øjenkrog og mindes da mine unger var så små at man kunne lege den slags lege med dem, og de grinede inderligt og ægte, suk

Stine:)

Cristine sagde ...

Kære alle sammen,
Det er skønt, at jeg også kan røre ved jeres hjerter, udover at underholde.
Jeg har nemlig også en ret seriøs familieside...

Ja, må sgu indrømme, at jeg selv fælder en tåre når jeg læser det. Men det er mest fordi jeg kan se det for mig.

Kærlig hilsen
Cristine

Julia Hausfrau sagde ...

Åh, sødt med sødt på. Og nu vækkede du totalt forventningens glæde, for tænk at jeg har så meget godt at se frem til. Jeg var ved at svømme over af lykke og stolthed, da min Otto på 8 måneder begyndte at kravle idag. Fremad!