torsdag den 11. november 2010

Og så blev man også ramt af det!

Og sådan kan det jo gå.
Ramt af dårlig samvittighed. Og ikke sådan as in: Ej, hvor for meget at jeg ikke fik ringet tilbage eller: Nøøøhøø øe, hvor tarveligt at jeg ikke fik afleveret de penge!! Du ved nok, hvad jeg taler om.

Men ved du også, hvad jeg taler om når jeg siger, at denne dårlige samvittighed er den der sniger sig ind på dig, og giver dig hjertebanken og krumme tæer? Den, hvor du bare ved, at dem i den anden ende ikke tror en levende hat fis på din forklaring om, hvorfor du endnu engang måtte aflyse? Fordi du endnu engang, lige skulle... ja, jeg kan faktisk ikke rigtig huske hvad det var jeg sagde...

Men jeg sagde noget.Og det var nu rigtig nok.
I øjeblikket er der så meget run på, at jeg knap nok kan huske, hvor jeg lagde babyen. Det trøster jeg mig så med, at andre til tider også har glemt.
Men det hjælper ikke så meget på den dårlige samvittighed. Den er der nu stadig - her klokken 21:00 en torsdag aften (det er da torsdag ik?).

NÅ MEN ALTSÅ! Det kan jeg jo ligsom ikke bruge til noget, vel? Sig nu nej... pretty please
Der er ikke noget at gøre ved det - jeg måtte aflyse den aftale jeg havde haft i hundrede tusindvis af år.
Og jeg må indrømme, at nu, hvor jeg sidder med benene oppe og god kaffe lige ved siden af mig - ja, så er det faktisk nok den bedste beslutning jeg har truffet i lang tid.

Men derfor kan jeg nu godt savne de mødregruppe damer, som det gik ud over. Og have mega monster dårlig samvittighed oven i hatten.

Og jeg går faktisk aldrig med hat...

6 kommentarer:

Onkel Anne sagde ...

Nogle gange kan den dårlige samvittighed jo erstattes af god samvittighed overfor ens egne behov ;)

mette b sagde ...

Ja, det var så mig tirsdag aften. Da havde jeg en aftale med bl. a. Onkel Anne, men det var bedre, at jeg blev hjemme med stængerne oppe i sofaen... Godt, du valgte det, der var bedst for dig.

Cristine sagde ...

Jeg er så glad for jer begge to!

Ahhh...

Camilla Kjems sagde ...

Dårlig samvittighed er en kvindes evige lod. Tror slet ikke mænd kæmper den samme kamp ... Livet kræver hver dag til- og fravalg, og så længe vi tager beslutningerne med omtanke, kan vi ikke gøre det bedre. We have to let go!!!!!

Cristine sagde ...

Jeg er også så glad for dig Camilla!

Jeg letter go i denne weekend og hopper i blade med min søn, niece og nevø og spiser klam mad og ser DVD´er hele tiden!
I promise.
Uden nogle snas af noget som helst!
KH C

ThinkingSpace sagde ...

Jeg synes også, at du skal have aldeles god samvittighed over at lytte til dig selv og handle i overensstemmelse med det du hører.