onsdag den 29. december 2010

Jeg har ventet på dig

Lige nu er der ild i brændeovnen. Vi er mætte og kun en af os har ondt i halsen.
Vi er to lige nu. Den tredje ligger og sover. Han har nemlig været inde ved den ene det meste af natten.
Fjernsynet kører, men kun fordi det kan og ikke fordi det ses. For vi tusser. Rundt om bordet. Det nye legekøkken, katten, sofaen, i sofaen og rundt i huset. Bare os to. En dreng og hans mor.

Og sådan en morgen har jeg ventet på. I lang tid. Det er nemlig mig der er moderen til drengen, som leger med sit nye IKEA køkken og det er mig, der har savnet sådanne morgener. Hvor vi ikke skal noget andet end handle. Hvor vi er i nattøj, indtil vi skal ud af døren og hvor der er tid til at ligge og kikke op i loftet som drengen gør i skrivende stund.

Tak fordi du kom morgen. Du har været længe ventet.

3 kommentarer:

Pi Andrea sagde ...

Det er fantastisk med sådanne dage sammen med sine børn... :o)

vibeke sagde ...

Hvor lyder det skønt. Vi tuller også stadig rundt i nattøj, mit barn og mig. Det er det bedste.

gittepigen sagde ...

Synes bare RIGTIG godt om :-)