torsdag den 16. december 2010

Mama i knæ

Blogindlæg fra http://www.mama.dk/

Ding Dong "og vi byder Cristine velkommen til virkeligheden. Den virkelighed hun skreg på, hun savnede under sin barsel. Du finder den til højre ved siden af realitetssansen på 1. sal. Det er også her du finder Cristine stående med hovedet i postkassen med en ordentligt sæk dårlig samvittighed, ved siden af. Dagens tilbud vil være, at se den selv samme Cristine springe ud fra 3. sal. Denne gang med mavevirus, forkølelse, hosteflip og snotklatter. Det er et tilbud du ikke vil gå glip af. Hun satser på at lande lige midt i suppedasen, hvilket kun gør udspringet mere interessant. Så kom og kik; om ikke andet så for at pege fingre."


Og så er det ikke engang lyv. Jeg er i knæ. Jeg er en mor i knæ.

Under min barsel og min efterfølgende arbejdsløshed, skreg jeg på virkeligheden. Når jeg hørte nogen tale om, hvor travlt de havde, hvor meget de var bundet af at klokken faldt i hak på de rigtige tidspunkter og hvor meget de krydsede fingre og slog på træ, for at bevare en følelse af kontrol - ja, så drømte jeg mig hen i samme tilstand. For jeg ville også. Jeg ville også være en af de mødre med det liv.

Og hold da op, hvor jeg landede lige midt i det. De sidste tre uger, har mildest talt været vilde. Og fyldt med Hjaltes røv (ja, nu siger jeg det som det er) der sked derud af, mig der fulgte trop og min mand der kom bagefter. Og som om det ikke var nok, ja så skulle vi lige rammes af hoste, snot, ondt i hovedet og feber bagefter. Bare sådan lige for at krydre det lidt.

Oven i hatten fik jeg så et nyt arbejde samtidig...

Og det er fantastisk. Jeg har bare ikke haft tid til at glæde mig over det endnu - sådan for alvor.

Jeg regner med, at når jeg engang er færdig med te (jeg saaaaaaaaaavner min stærke kaffe), blødt brød og halspastiller, så skal jeg i byen og fejre det. Med Hjalte og min mand, god mad og en masse lækkerier. Og bagefter skal vi ind til byen og se hende moderen der springer ud fra 3. sal... jeg er jo ikke den eneste vel?

KH Cristine

8 kommentarer:

Mama-T sagde ...

Du er så absolut ikke den eneste!! Jeg husker tydeligt at være ved at gå ud af mit gode skind over at glæde mig til arbejdslivet skulle begynde igen. Ved begge mine ungers dertil hørende barsler... og hver gang er jeg sgu blevet noget så overrasket og klasket lige i fjæset over HVOR sindsygt det hér RL kan være.
Jeg har lige haft et par dage med dårligdom - og så er det faktisk pænt hårdt at mande sig op til også at være mor. Ville ha skrevet overskudsmor, men den kategori var udsolgt i denne uge, hér på matriklen ;)
Og selv om det hele er sur røv, så kan jeg sagtens se det fantastiske i livet alligevel. For jeg er vågnet idag UDEN snot, hovedpine, hoste (næsten!), ondt i krop og feber. Og DET er eddermame skønt... og livet er herligt, og der er go karma i, at det idag er fredag!! :)
En skøn hyggeweekend med mine to cool'e sønner er planen. (og tanken om at jeg ikke skal holde jul med dem lurer lige i baghovedet, men det snakker vi ikke om lige nu, vel?!) ;)
Ha en dejlig dag.
Peace, T

June sagde ...

Nej, du er sgu ikke den eneste!

Jeg går endda hjemme, og alligevel kan jeg undre mig over, hvordan i alverden folk når alt det, de faktisk gør.

Rigtig god bedring <3

Knus

vibeke sagde ...

Kære Cristine
Jeg har tænkt på dig flere gange siden jeg læste dit indlæg i torsdags. Håber der er sket en drejning i situationen i det lille hjem.
Håber I alle kan nå at være friske til jul. Stort tillykke med det nye job og stort knus til dig.

Cristine sagde ...

Mama-T: Overskudsmor, puha. Den er var også udsolgt i min lokale biks... Men hvor skønt at høre, at du er ovenpå og kan nyde dagen uden snot. Og jeg kan godt forstå du frygter julen, men det skal altså nok gå! Du skal jo noget fantastisk, som dine unger bliver så stolte af, når de engang kan forstå det - og måske kan de allerede. Prisværdigt!
June: Jeg tænker SÅ meget på dig i øjeblikket! Du er om nogen, hårdt ramt! Store tanker herfra
Vibeke: Du gør mig helt blød i knæene. Tusind tak for dine søde tanker. De varmer!

Mange millioner kram til jer alle sammen

June sagde ...

Aij, sådan var det slet ikke ment! Som at du ikke burde "klynke"...;-)

Det var blot en tilkendegivelse af, at jeg virkelig forstår dig!

Jeg er bare SÅ fuld af imponade over de mødre, der kan tackle både job, børn, hus & hjem, mand, vennekreds og svigermor....og så liiiige bage knækbrød også! ;-)

Cristine sagde ...

Buuuhuuu, jeg kan ikke bage knækbrød... ;-)
Kram

June sagde ...

Fnis....jeg kan dårligt bage noget som helst!

Til gengæld har jeg skaffet mig en and, der kan ;-)

June sagde ...

Ha haaaaa....en Mand der kan even...