lørdag den 11. december 2010

Ring a bell?

Vi har alle sammen hørt det - eller de fleste af os har i hvert fald. Dem af os der har rødhårede mødre. Ikke på toppen men i hjertet.
Og de har jo ret, de røde mødre. De har kæmpet for os. Vores frie valg, vores ret til vores egen krop og vores ret til at sige nej.
Og jeg takker dem. Ligesom jeg takker dem der kæmpede for det i 1915. Det startede nemlig allerede dengang.

Men de skal holde op nu.
Nu skal de lade os være i fred.
Ellers drukner vi i dårlig samvittighed og kampe der klasker sammen, som kun sådanne kan.
En klog kvinde skriver om det her. Og jeg syntes vi skal læse det. Alle sammen.
http://www.information.dk/250596

I know - jeg er ikke så "let" i øjeblikket. Det er jul. Og det kaster altid en tanke eller to af sig hos mig...

4 kommentarer:

Mama-T sagde ...

Tak for din kommentar hos mig!
Har lige luret lidt rundt her hos dig - og jeg tror sgu jeg bliver. Du ved, smækker benene op, drikker en kop virtuel kaf' og læser med :)
Her er rart at være.
Peace og go karma herfra.
Tina

Anne/Undreland sagde ...

Tak for link. Det var da i allerhøjeste grad værd at læse. Og tankevækkende. Og lige i skabet.

...og nu bliver jeg snart nødt til at få skrevet det debatindlæg, som har simrekogt i min hjerne i flere måneder. Uh!

Kolorista sagde ...

Åh, Cristine, du er min heltinde - jeg elsker de gode, tankevækkende links du altid serverer - for jeg er simpelthen for dårlig til selv at lede dem op! Masser af stof til eftertanke - og jeg tror jeg står midt imellem de moderne slyngemødre og feminist-mormødrene... Mine børn skal sove i deres egen seng (fordi jeg får pip af at få nulret mit øre en hel nat) - men de er blevet ammet til den store guldmedalje (fordi de nægtede at ta en flaske når mor gerne ville ud med veninderne - damn it!) Så jeg er lidt en enten-eller mor... eller måske både-og??? kram og hjerter, søde - fra Lisbeth

Tanja sagde ...

Super artikel, mange tak for link.