søndag den 23. januar 2011

Når man har kikket giraffen i øjnene

Når ens mor har taget en med i Odense ZOO, og man sidder i klapvognen med en kiks i hånden, så ser tigeren slet ikke så farlig ud, som ens mor siger den er. Den ligger jo bare der i solen, og misser med øjnene, mor...
"Mioouuu... "det er sådan, du siger, den siger, ik mor?

Og når ens mor glemmer at vende mig om, så jeg kan se løverne, fordi jeg sidder bænket i den her klapvogn så kan man godt blive rigtig træt. Og hun står bare der og snakker, mens jeg sidder med ryggen til: "de møsser, hva skatter. Se hvor de hygger sig, hva skatter"
"Brrraaaouuuwwww..." det var sådan, du siger, de siger ik mor?

Og når man så sidder der, og du løber rundt i ZOO, mens du siger lyde, som om jeg kører i racerbil (mor det gør jeg jo ikke... det er en Emmaljunga - den er fra Sverige!) så tænkte jeg egentlig kun på, hvornår jeg kunne komme til at sove. Jeg var jo træt - jeg stod op klokken 05:00 første gang... kan du slet ikke huske det?

Men da du tog mig med ind til girafferne, i deres hus... der vidste jeg slet ikke, hvad jeg skulle sige. Mor - de var SÅ store, og jeg var så lille. Og jeg stod bare der, mens du satte dig på bænken - lige ved siden af dem - og ville have jeg kom over til dig. Som om jeg var kæmpe stor og modig.
Du blev ved, og ville have mig over. Og jeg stod bare der, og strakte hals. Mens de slikkede med deres tunger på gitteret. Jeg blev helt vågen. Og du blev helt glad mor. Jeg kunne godt se det på dig - at du blev rørt. Jeg kender dig mor.
Derfor kom jeg jo også over til dig. Og så sad vi der. Jeg var stille. Og du var stille. Og giraffen var stille.

Og når man sådan har set en giraf i øjnene, så bliver man altså træt - mere træt end bare almindelig træt.
For når man er stille, så kan man høre så meget og det er så rart at lytte efter... ik mor?




Er det lykkelig du siger, du er? Mor...

4 kommentarer:

Lisbeth sagde ...

Nåe..

Sådan nogle dage skal man gemme helt inde i hjertet.. :-)

Jo´s sagde ...

Nååårh...lyder som en dejlig dag i Zoo. Kh fra Jo

Tanja sagde ...

der fik dig mig lige til at smile stort, tak :)

Tanja sagde ...

der mangler et "du"...det skulle ha' været ord nr. tre :) og så må du selv lige sætte kommaer...sorry.