torsdag den 3. februar 2011

Ja, som om!

Jeg elsker virkelig kreablogs. Det er super hyggeligt at kikke rundt i dem, ik. Men ligesom Boligblade kan få mig til at loppeshoppe hele genbrugsbiksen, købe sindsvagt meget maling og male det hele lilla, ja så kan kreablogs også få mig til at gå amok.
Denne gang mest på mig selv...
For jeg er virkelig ikke særlig syagtig. Bevares - jeg har et dertil indrettet værelse. Der er både symaskine, saks og en masse kridt i farver, der burde gøre det hele nemmere. Og stof for pokker - mega meget i metermål. Alt for meget faktisk.
Så derfor blev jeg så glad, da kære kat skrev følgende på hendes blog:
VERDENS NEMMESTE NEDERDEL!
Hurra! DIY til mor lige ned i posen, med hjem, overfalde stof, måle omkreds og snyde dertil, klippe ud, hakke igennem Super Brugsens den bedste symaskine, lille elastik og STUR fornøjelse for mig!

Indtil dette skete...
http://www.moegungen.dk/nederdel/
Her skal man nemlig gå ind og indtaste målene - det gjorde jeg, mens der ikke var nogen der så mig over skulderen (det er nemlig en velbevaret hemmelighed) og ud kom følgende:

Vejledning til "Hel Sol"-nederdel

Du skal bruge et stykke stof der er X antal i målene... (det er så her hemmeligheden står)
Fold stoffet på midten, så det danner et rektangel.
Fold stoffet på modsatte led, så det danner et kvadrat igen, og ligger firdobbelt.
Mål 93,9 cm ud fra det hjørne, der ingen enkeltlags-kanter har, det er det hjørne der, hvis du folder stoffet helt ud igen, er lige i midten af stoffet.
Mål 93,9 cm ud fra hjørnet flere steder, så du kan tegne en pæn buet streg mellem punkterne.
Mål derefter 11,9 cm ud fra hjørnet, flere steder, så du kan tegne en buet streg med din stofpen mellem punkterne.
Du har nu to buede streger på dit foldede stykke stof. Klip stoffet langs de to buede streger.
Tadaaa, du har nu en "hel sol"-nederdel. Du mangler bare at ordne kanterne og evt sy elastik i livet.

Tadaaa?
Prøv at hør her, tadahahaha! Jeg fatter ikke en hest af, hvad fuck du snakker om!
Stofpen? WTF?
Hvor kom 93.9 ind fra?

Det stod VERDENS NEMMESTE NEDERDEL! Og så taler du så grimt til mig?
Eimen! Det er DÅRLIG kommunikation til Fru. Gliese det her!

12 kommentarer:

gittepigen sagde ...

Hahahaha ... stort!
Allerede ud fra det med beregneren og beskrivelsen kunne jeg konstatere, at jeg ville få enten
1) en skæv nederdel i skæv 7/9 solfacon
2) syet mig selv fast i stoffet
3) et flip og have kylet hele molevitten ud af vinduet

og 4) er helt sikker: Så havde jeg trøstekøbt en dyr nederdel, hvorved projekt 'nem og billig nederdel' VUPTI bliver 'nem og hundedyr nederdel'..

Men nu er jeg jo altså ingen handywoman... Jeg kan ikke engang samle legetøj til min søn:
http://gittepigen.wordpress.com/2011/01/23/handy-woman-mig-never/

Så velkommen i DDIY klubben (Don't Do It Yourself). Vi er mange og vi bliver snart flere :-D

Gitte

Tanja sagde ...

Jeg stod også af, da man skulle vælge mellem "halv sol" og "hel sol"...det er sgu da fagsprog jeg ikk fatter en meter (ha ha) af! Men mon ikk Kat laver en DIY med masser af store billeder, så man kan følge med. Ellers melder jeg mig sgu også ind i DDIY klubben.

Prophecy sagde ...

Fuck det var grineren at læse dit indlæg. Du har hermed sparet mig for samme tur, da jeg også overvejede at prøve DIY'en. det gør jeg så ikke længere. Og WTF er up med strikkeopskrifter?? Det er da helt russisk. Hvad skete der med billeder og trin for trin (eller tegn efter tal tegninger?)

Anonym sagde ...

Har lige prøvet linket - og nævner heller ingen tal ;-)
Hvis du har valgt hel-sol muligheden, ender stykket(stadig foldet) med en form som et kvart svensk knækbrødshjul - du ved nok de der runde med hul i midten. Måske det kan lette forståelsen...
Vh Lisa

Onkel Anne sagde ...

Du tabte mig allerede , da du begyndte at snakke om tal. Så med mindre du nederst i indlægget fortæller hvordan du gjorde det, så synes jeg det er super, at du heller ikke kan finde ud af Brugsens maskine :)

Loppe-shoppe sagde ...

Det er sjovt!

Tanja sagde ...

Hey, Anonym, hvad så med den halve sol, hvordan ser den ud?? :D

Kat sagde ...

jajajajajajaja;)¨

Der kommer meget meget snart en mere end almindeligt udførlig billed diy til dig, Prins Knud:)

Aske spiser konstant, hvilket gør at jeg kun har en hånd på tasterne, så det gik lidt stærkt

Anonym sagde ...

Den halve sol har jeg heller ikke fattet ;-)
Vh Lisa

Christina Skarø sagde ...

He he - ja det er også voulapyk i mine ører!

Hyldemor sagde ...

Du er altså lidt sjov! :-) Haha, tak for et godt grin... :-)
Håber du lykkes med et andet projekt. Jeg kender udemærket til følelsen af at have lyst til at putte mønstret ind i brændeovnen! ;-)
Kh Maria

sonja sagde ...

jeg vil lave en halv sol, men jeg fatter ikke hv ordan man gør, når man så har indsat sine tal , hvor laver man lige hullet