mandag den 14. marts 2011

Derfor kan Sex and The City ikke foregå i Danmark

Billedet er lånt her.
Please let me know if you want
it removed.
Det er vist ingen hemmelighed, for os inkarnerede fans, at det var de hersens damer fra Sex and The City, der gjorde cup caken verdensberømt. Lige siden 2 af damerne satte tænderne i en cup cake, ude foran, det nu, verdens berømte New Yorker bageri Magnolia Bakery har danske damer forsøgt at gøre det kunsten efter i deres eget køkken. .

Ingen tvivl om, at vi er ramt af en gal cup cake.

Jeg er faktisk også lidt smågal med den lille kage. Den er jo sød. Og når noget kan komme i alle tænkelige feminine former og farver, og det er tilladt at strøg med nænsom hånd alskens kemi ud over den, uden at sukkerpolitiet kommer efter mig, så elsker jeg det.

Men i dag blev jeg ked af det på cup cakens vegne. I dag gik jeg nemlig forbi en bager i en provinsby, som havde valgt at tage cup caken og fordanske den i udgave, der kan ødelægge alle drømme om at være Carrie for altid.
Se selv:
Hvad blev der af den lille fine cup cake med et lille fint lag af søde sager på toppen? Hvad blev der af æstetikken ved den lille kage? Hvor er Miranda i denne kage? Eller Charlotte? For slet ikke at spørge om Carrie?
Den eneste jeg kan ane, er Samantha, men ikke engang denne udgave ville klæde hende.

Og det er derfor, at man skal til New York for at få Sex and The City. Det er derfor, at Danmark er for lille.
Vi laver nemlig de grimme kager.

10 kommentarer:

Anne sagde ...

hvor kan jeg se selv?!?! er vildt nysgerrig efter den svada

Cristine sagde ...

Ja, der gik lige noget galt i udgivelsen. Den skulle være der nu.
;-)

Anne sagde ...

hahaha ,en vulgær cupcake!!! En alt for stor kage med alt for meget frosting og barnlig pynt!!
Så hellere en kajkage til mig ;)

Ursula sagde ...

Du må vist hellere en lille tur forbi Agnes Cupcakes...der er de både fine og velsmagende ;-)

http://www.agnescupcakes.com/flavors.html?p=2

June sagde ...

Arj, det ser da ud som om, at bageren har købt chokolademuffins, og fået pynten til at voldtage dem!

M sagde ...

Ser ud som om bageren har været for tæt på softicemaskinen...æij, når provinsen prøver at New Yorke den, så går det godt nok galt!
Grimme kager, men det skulle ikke holde mig fra at køre det fad ned i een mundfuld...

gittepigen sagde ...

Jeg ved godt, hvad det er. Det er en pivtør muffin uden smag men med hvinende sød syntetisk smagende glasur med lidt sej skorpe, fordi den har stået 24 timer i en bagerbutik. Og så doktor Oetkers glitterstads på toppen. ADDDDDR!

Har prøvet Magnolia's - looooove it! Særlig Red Velvet Cup Cakes ... (har skrevet, fotograferet og nærmest formidlet smagen af denne uforlignelige cup cake på min blog).

Men ta' til KBH ... og besøg Agnes' Cupcakes i Sværtegade. Deres cup cakes er lige så gode som originalen i NY. Jeg sværger!

Dog en advarsel ... du kan aldrig gå tilbage til provinsbagerens cup cake wanna be's bagefter!

Kolorista sagde ...

Hmm - nej, det ser ikke godt ud... Ikke at jeg er nogen ekspert - har endnu ikke rigtig forstået hvorfor dét, der i mine øjne er muffins, nu pludselig skal hedde cup cakes - som JEG troede man faktisk bagte i kopper (syns jeg har set det i en bog engang - men er som sagt ingen ekspert). Kage er (som regel) godt - men fri mig for flødeskum og for meget snask på toppen. Hindbærsnitte er i øvrigt min kagefavorit... men den har vel osse fået fint nyt navn nu? "Syltetøjs-slaraffenland"? "Mørdejs-vision"? Naij, jeg sludrer - ved det godt! Holder kæft nu! KH LIsbeth

Cristine sagde ...

Kære alle sammen
hvor er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste der kan se svineriet her.
Jeg må da forresten prøve den der Københavner bager - har vist hørt om den engang, men aldrig prøvet.
Og jeg har aldrig prøvet Magnolia Bakery, af den simple årsag, at jeg aldrig har været i New York - BUUFÅRKINGHU! MEN, jeg kan nu alligvel godt kende en skidt kage, når jeg ser den. Og denne her er skidt. Ik os´ de damer? Yes!
Og skjønne Lisbeth: Du må ALTID blabre på min blog! As in always!

KH til alle fra C

Dorthe K sagde ...

Nå ja, hvad gør man ikke lige når man har en flok tørre muffins og en halv balje frosting tilovers...
Nogen der har en mailadresse til den bager der? For så ku man da overveje at sende en flok links til nogle cupcakes, der faktisk er bare tilnærmelsesvist pæne.. Bare sådan til inspiration i fremtiden..
Hold nu kæft, hvor er de kiksede!