torsdag den 3. marts 2011

Fanme nej, om jeg vil Samba!

En kær blogveninde, som også er blevet en Facebook ven, opdaterede tidligere på aftenen, på selv samme Facebook, med en post, der lød således: Har boykottet et arrangement på friskolen. Det får man ud af at invitere mig til fastelavn med tvungen samba. Over mit lig, siger JEG bare!


Jeg kaster mig i bunken af lig til denne her. For; oh my freaking fucking Good, jeg skal eddermanme hurtigt nå at blive valgt til Præsident for "Forbundet Af Regler For Forældre og Andre Psykopater" inden Hjalte når skolealderen. For hvis det er fremtidens måde at afholde forældremøder og sammenkomster på, på diverse institutioner og landets skoler, så.. ja hvad fanden så?

Og nej, det lyder ikke hyggeligt!
Hvorfor? Skal forældre nu også tvangsdanse sig igennem institutionens kedelige fastelavnsboller, der helt klart ville gøre sig bedre uden alt det skide klid, de er så glade for?

Skal vi også holde af samba efter arbejdstiden? Vores chefer gør i forvejen, hvad de kan for at få os til at hoppe på en sundhedsbølge, der ikke handler en hatfis om trivsel (tænk der er nogen, der taler om trivsel for voksne? Troede det hørte børn til...) men handler om kroner og øre og chefer, der forsøger at tørre sine egen livskrise af på sine stakkels medarbejdere.

Og skal vi nu, en gang til, finde på noget at lave i stedet for at være sammen med vores børn? Kan vi, for helvede, ikke sidde stille på en stol og glo på at de hygger sig. Bare i fem minutter? Og drikke den kedelige kaffe og spise en bolle med købecreme, der skriger på flere. Bare i små bitte, stille og fredelige 5 skide minutter? Kan vi ikke bare finde os i, at vores børn vil ses, og de vil mærke, at vi gider se dem.

Jeg siger, jo!
Altså til at glo og se på Hjalte.
Men jeg siger nej til samba og fastelavnsboller!

Og som det visuelle menneske jeg også er, vil jeg servere denne her til at gå hjem på:
En kat, en turtle, et papkasse tv, en læge, en sygeplejerske (som helt klart havde glemt, at fastelavn var for børn og ikke for de selvsammes fædre), en bjørn og med sikkerhed: Pippi Langstrømpe - alle sammen i en alder, der ligger mellem 30 og 45 år, brasilliere sig igennem sexede toner, der får dem til at svede under kostumet i en grad, så ikke engang klid kan opretholde et sundt niveau for kroppen at præstere i. OG: En måbende horde af børn, hvis fantasiverden, som kun for afløb den ene gang om året (fordi deres forældre har så travlt med at proppe dem i mærketøj og andre kostumer, at der ikke er tid til leg og fantasi) står og glor. Glor på deres forældre, der danser samba i den institution eller på den skole, som er det eneste sted i denne verden, hvor de kan slippe for forældreidioti og andre psykopater og bare være børn... også her indtager vi deres område og tromler hen over barndommen.

Jeg gør det ikke, og heldigvis er jeg ikke den eneste.

PS. jeg vil gerne pointere, hvem jeg mener, der bruger klid i deres fastelavnsboller. Som oftest er de bagt af pædagoger, ud fra et regelsæt, der er sat af en forældrebestyrelse, som er helt utrolig glade for samba. Jeg kender ikke een pædagog, som elsker samba eller bager klidboller...

9 kommentarer:

Kat sagde ...

I love ya, I love ya, I freakin fuckin love ya! Ja, det var så mig, der var den med den sure facebook update, og nu har jeg synkronblogget om arrangementet, der guddødme også indebar udklædte forældre. På en torsdag!

Fru Z sagde ...

Bortset fra, at zumba og samba altså ikke er helt det samme, så er det jo for fanden noget man går til. I sin fritid. Ingen kunne vel finde på at sige, at der var tvungen badminton til forældrearrangementer, eller hvad?

Cristine sagde ...

Fru Z: Ok, hvis den blev misforstået, så ændrer jeg det til samba - og jeg tror nu godt badminton kunne komme på agendaen...
Desværre!
KH C

Kat: Lige tilbage!

Kirsten sagde ...

Hver aften plejer jeg at tænke igennem, hvad jeg har at være glad og taknemmelig for. Du har lige garanteret dig en plads på den liste! Gid der var flere, der turde sige deres ærlige mening og ikke bare ligge under for zumbasambadansende.
By the way - ydre overskud dækker ofte over indre underskud!

Cristine sagde ...

Kirsten: Hold da op, det var flotte ord. Tusind tak!
Ja, jeg får et hak i tuden til tider, men de er værd at tage med, ik?
KH C

Onkel Anne sagde ...

Hep hep hep
Og seriøst hvor mange tror I lige der vil slå sig sambaløs? ikke mig! Mine hæmmininger kvæler mig inden jeg får g-streng og bastskørtet på!

Lis Rylander Karlsson sagde ...

Åh, Cristine! Du er skøn energi og benzin på min 'hold-nu-kæft-motor'.
How I love you!

Julia sagde ...

HAHAHA - jeg er SÅ TOTALT og aldeles på dit hold! Jeg ved godt alle siger det er sjovt, men efter at have holdt foredrag i en hal UNDER ET ENORMT Zumba / Sambu hold, siger jeg nej tak. Er vild med dig, tak for grin!

Fru Z sagde ...

Hader den slags. Ligesom der var fællessang, mens jeg var til min allerfreaking første spinningtime igår. Med John Mogensen & Abba. Ahm, jeg blev helt bange for det..