tirsdag den 1. marts 2011

Om bolde

Bolde er i høj kurs herhjemme i øjeblikket. Og i mit liv, kastes de både op, ned, til siden, bagom, i og opad i alle mulige afskygninger. Der sker en del i øjeblikket - lad os sige det sådan.

Herhjemme er det glæden over boldene helt Hjaltes. "Abååå" betyder nemlig bold. Og man kan vel godt sige, at udover "hej hej" er det Hjaltes første ord. Han kan se bolde alle steder - også de imaginære.
Og det er en stor bold for flere end Hjalte. Det er stort for os.

Og så er der boldene, der flyver om ørene på mig ude i livet. Der er endnu flere og de er ikke nødvendigvis alle sammen runde og perfekte. Men sjovt er det at se på hvordan de danser indimellem hinanden, og alle vil mig noget.

Faktisk er jeg glad for bolde. Når man spiller med dem, giver de god motorik til at balancere i resten af livet. Nogle af dem...

Der er nemlig også dem, der kastes op i luften og forventes at jeg griber i bar ydmyghed.
Og til de bolde har jeg kun en ting at sige; jeg er for gammel, jeg er for klog og I er for gennemsigtige til at jeg på nogen måder gider kikke efter jeres dybde...

Hvem fik den?

Jeps - det smager af begge dele, både det søde og det sure...

Ingen kommentarer: