søndag den 17. april 2011

Det var det med de der køer

Dem skulle vi jo have set i dag. Men selvom jeg bor på landet, i forstadsidyllen, med naboer, buskbum og højbed, så orker jeg ikke. Orker ikke at stå der, med det hele halve Fyn, på en gård, der garanteret stinker af lort, fordi den er SÅÅÅ himmelråbende økologisk. Orker ikke at stå og se på dyr, og lades som om at det er helt ok, at de vælger at slippe dyrene løs klokken 12.00, hvor alle børn på 3 minus sover til middag. Og orker ikke at stå i kø til en traktor med en søvnig dreng, der hader alle omkring sig - specielt sin mor.

Bare fordi, du landmand - og tilsyneladende hele Fyn, har en tendens til at stå op klokken 06.00 (min dreng inkl.) så er det ikke ensbetydende med, at det ikke bider en (læs: mig) i røven resten af dagen - startende sådan ca. klokken 06.15, vel?! Hvilket gør mit humør, klokken 12.00, til alt andet en smilende og imødekommende overfor en flok forvirrede, hormon fyldte, yverlignende dyr, der kåde hopper på en... EN MARK.

Ej, landbrug - det er fanme dårlig timet, mand!

3 kommentarer:

Anne/Undreland sagde ...

Hahaha Cristine, din sure krampe!

Alle køer stinker af lort, ikke kun de økologiske.

Nå, men jeg ville egentlig bare lige ae dig lidt i nakken og sige, at jeg håber du får et ordentligt skud solskin i påsken!

Hos Menanne sagde ...

Jeg råber "HØRT"!

Tanja sagde ...

Åh ja.. Det var os 20 lange minutter inden de lukkede de stinkende køer ud ;) Mads gad bestemt ikke mere.. Men begejstringen vil ingen ende tag da de så kom løbende..

Men vi havde så os en snorkende dreng få sek efter han var sat i autostolen..