lørdag den 30. april 2011

Grundglad og kuldegysninger

Begge dele kan man heldigvis stadig få af at se TV. DR 2 sendte i aften Tema Lørdag om 90´ernes musik.

Mine 90´er. Min musik. Min ungdom. Mine Dr. Martens. Mine kærester med langt hår. Mine joints. Mine krone øl. Mine hullede busker. Mine skovmandsskjorter. Mine smykker af kokosskal. Mine batik gamager. Mine fester. Mine festivaller. Mine venner.

Min vrede. Min utilpassethed. Min diskomfort i Strøby Ladeplads/Køge. Der hvor jeg ikke hørte hjemme, og aldrig kommer til det. Mit oprør. Min selvstændighed.
Mit liv.

Det er mine 90´er. Og jeg elsker dem. Jeg skylder dem alt og mere til. Jeg skylder mine gamle venner alt. Alle vores fester. Vores forsider på lokal pressen: "Strandsvin i Strøby Egede". Min første forside - intet under jeg blev aktivist og senere, kommunikationsaktivist. Livet hænger alligevel sammen.
Men også vores festivaller. I rus, røg og musik. Hvor vi ikke var gamle, men hvor vi passede på hinanden. Fordi vi var en gruppe, der passede sammen. Og når man havde oplevet ikke at passe ind, så passede man på dem, man passede sammen med. Sådan passer tingene sammen.

De bor, trods afstand, stadig i mit hjerte - altså uden pis, ik?

Det var mit Grunge og jeg er sindsyg stolt af, at have delt det med alle jer andre batikhoveder!

Ingen kommentarer: