mandag den 4. april 2011

Headbangers ball

Jeg headbangede en del engang. Det kunne til tider blive farligt. Engang har jeg faktisk nikket en god ven en skalle midt i akten. Vi var begge godt bedøvet af Krone Pils for en 5’ er flasken, så vi mærkede ikke så meget til. Og dagen efter, hvor hovedpinen indtraf, var vi alligevel så bedøvede af at være teenagere, så vi bare syntes det var for fedt med en tegneserie bule og et mindre migræneanfald. Sådan var jeg dengang.


Nu headbanger jeg ikke så meget mere. Sidst jeg var til koncert, nøjes jeg med at stå helt oppe foran og lave hjerter med tomme/pegefinger – vel og mærke til et band, hvor gennemsnitsalderen landede ved de 21 år. De smilede til mig. Det var pænt af dem. Jeg var 31 år.

I dag er der ikke så meget headbang over mit liv. Jeg har for eksempel lige holdt bryllups weekend i København på hotel med dinner ude i byen. Det er der sgu ikke meget Krone Pils over. Slet ikke dem til en 5´er. Det eneste sammenlignelige var antallet af timer jeg sov, hvordan jeg drattede om i sengen og hvor hurtig fuld jeg blev. Det var bare med omvendt fortegn, end for 15 år siden.

Og sådan ændrer livet sig så. Men jeg tænkte, mens jeg lå der omdrattet i en hotelseng, at man fortsætter vel egentlig en form for headbang hele livet. Jo ældre man bliver, jo mere føles det bare som at slå panden mod en mur og ikke ens kammi pande. Eller hvad? Er det de grå hår eller antallet af headbangs, der afgør om man er voksen eller bare semi-på-vej-mod-et-større-tal? Og hvornår er det egentlig ok at headbange for alvor, når man er voksen?
Jeg ved det ikke. Jeg smiler bare. Mest til dem på omkring de 21 og tænker at you don´t know shit.

1 kommentar:

Onkel Anne sagde ...

yearh! Jeg har også headbanget en bar en gang. Det gjorde nas. Men det værste var alligevel da jeg headbangede fra en havebænk og landede på kinden lige ned på asfalten. Det mærkede jeg længe efter!
Men du har ret i at aktiviteten af den slags ungdoms kådhed ikke rigtig følger med op i 20'erne. Men jeg fik sgu også så ondt i nakken af det!