torsdag den 12. maj 2011

Det er en gåde - ihvertfald for mig

Jeg vil gerne lære at hækle. Sådan for alvor. For jeg er faktisk vild med det der hækleri, og alle de fine sager, der kan komme ud af det. Puder, tæpper, tasker og tusindvis af fortryllende ting.
Så det vil jeg gerne lære.

Men der er een ting, jeg ikke forstår ved hækling. Og det nager mig faktisk. For det er en af den slags ting, som man ville ønske, man kunne blive vild med, fordi alle andre tilsyneladende er vilde med det. Og hvem vil ikke gerne være som de andre? Jeg har forsøgt hele livet - aldrig lykkedes, og det kommer heller ikke til at ske denne gang.

Det handler faktisk ikke om, om jeg kan lide det eller ej. For før jeg kan tage stilling til det, så må jeg forstå. Og det gør jeg ikke.

Jeg forstår ikke hæklet mad.

Jamen, nej. Den er simpelthen ikke røget ind på min sluk-tænd-sluk-tænd-sluk-tænd-sluk-tænd lystavle.
Sushi, pølser, brød, pølsebrød, slik, burger, kylling - ja, you name it. Blogland - fantastiske krea blogland er fyldt af det. Det var overalt på Pakhus 16 Markedet og derfor er jeg blevet helt ked af det. For jeg forstår det virkelig ikke. Hvad bruger man det til? Leger man med det? Eller er det til pynt? Og hvis ja, hvor? Altså, både hvor leger man med det og stiller det til pynt? Jeg forstår det ikke.

Men jeg vil rigtig gerne. For I er jo helt skudt i det - alle kreabloggere.

Kan du hjælpe mig? Helt alvorligt. Kan du fortælle mig, hvad der er det sagligørende ved hæklet sushi? Eller en hæklet burger. Er det for alle jer, der har piger, og som leger sushi bar? Og hvis ja, er vi så kommet så vidt, så børn leger sushibar? Se, det ville jeg heller ikke forstå...

8 kommentarer:

Anne sagde ...

Hihi, forstår dig faktisk godt. Jeg ville aldrig selv bruge det som pynt eller sådan. Men til børn med legekøkkener og sådan. Har set de synes det er sjovt. Så om legemaden er hæklet, i filt, plastic eller træ, det er vel en smagssag??
Men hæklede tæpper, huer, vanter og sådan. Det kan jeg da sagtens bruge ;)

Stine sagde ...

Jeg er vild med at hækle og vild med hæklede ting, men jeg fatter virkelig heller ikke hæklet mad. Jeg kan forstå en hæklet bamse eller to, men bortset fra det, så skal det hæklede altså have en funktion for at fange mig! Så jeg hækler mest bare hjemmesko, håndklæder, tasker og den slags ting, som kan bruges til noget.

Det eneste skulle være som legetøj til børn, der har et legekøkken, men jeg tror bare ikke altid det er det, der er formålet...

Vibeke Storm-Frandsen sagde ...

Hej Cristine
Ved det faktisk ikke, men ved at mine to søde børn fik lov at vælge én ting hver på forårsmarkedet og yngestesønnen på 2 år valgte en hæklet cocioflaske, som han nu er bedste venner med og taler til om løst og fast - du ved lidt snak om rema, de nye ridebukser og det faktum, at bleen sidder skævt. Det kan man i hvert fald bruge en hæklet cocioflaske til.

Lene Toft sagde ...

Som de andre der har kommenteret så forstår jeg heller ikke konceptet med hæklet mad - men det må jo være til at lege med - for ved guds skyld man kan da ikke have en hæklet hotdog som pynt i sin vindueskarm :-)

Lotteriet sagde ...

Jeg tilslutter mig de andre, der heller ikke forstår hæklede madvarer.
Men jeg er enig med dig i, at hækling ville være fedt at kunne!
Men jeg er åbenbart for meget motorik-mongol til at kunne lære det. Jeg går fuldstændig i krampe hvis jeg prøver at lege med en hæklenål.. :-)

Nina sagde ...

Jeg har en hæklet cupcake fra Brinja som nøglering så der er da lid formål....

Frau Putz sagde ...

Muah-ha-ha...
Aiij... Fy-fy! Du har vist lige overskredet grænsen for, hvad man kan stille spørgsmål ved ;)

Men jeg kan da trøste dig med, at du ikke er alene om at undres. Tror nemlig heller ikke, at mine unger ville have været vilde med hæklet mad. Ikke engang som babyer ;)

Keramikeren sagde ...

Du er så sjov...............Jeg forstår det heller ikke helt, men jeg tror på det er rigtig sjovt at hækle det, hvis man kan hækle (kan heller ikke hækle) og så tror jeg der er nogle børn der synes det er sjovt at lege med i alderen 1-4 år.