onsdag den 8. juni 2011

Omtanke i onlinegenbrug

Hvad tænker du, når jeg siger Røde Kors?
Jeg tænker mest på søde, ældre damer i en butik med gammeldags "der-er-nogen-i-butikken" klokke, gråt gulvtæppe og tiden, der gik i stå. Men kun på en enormt befriende, tidslomme-agtig måde.
Jeg er kæmpe fan af den slags butikker og i det hele taget, Røde Kors som organisation, plantet i en nation, der i den grad har behov for at udvise mere næstekærlighed.
Og derfor har det ikke taget mig et splitsekundt at sige ja tak, da Røde Kors spurgte, om jeg ville hjælpe dem med at gøre opmærksom på deres nye webshop. But off' course!

Derfor: Her er den! Onlineworlds danske svar på Mother Teresa, i en saglig, proper og helt igennem godt-skruet-sammen form.

Jeg kan lide det. Jeg er faktisk fan. Hvorfor? Fordi det bare er en skide god ide at:
1) gøre mindre rovdrift på kloden
2) se det smukke i det gamle
3) holde mere af det nye
4) elske sin næste
5) og tro på at der ER muligt at gøre en forskel
Og så selvfølgelig:
6) få styret sin shoppetrang til en billig penge
Og endnu mere vigtig:
7) uden at løfte måsen fra sofaen!

Derfor, smut ind i en fart og tjek alt det lækre ud. Blandt andet denne her, eller denne her og dem her, som jeg personligt er ret lun på, men som desværre er for små...

Så hvad venter vi på? Jeg er i hvert fald i hopla og ved godt, hvad min aften kommer til at gå med...

Røde Kors siger om webshoppen:

[...] Som den eneste webshop i Danmark sælger Røde Kors genbrugstøj, hvor salgsprisen går direkte til en god sag. Og fordi vi sælger det særligt udvalgte tøj på nettet, er det gjort nemt og bekvemt at handle både hverdagstøj og high fashion mærkefund – også uden for åbningstid [...]

[...] Dine penge bliver til hjælp fra Røde Kors - i Danmark - og i andre lande. Og en del af pengene går til at sikre, at vi gør det ordentligt. Derfor går 9 kroner ud af 100 til administration - og omkring 3 kroner bruges på at informere om hjælpen, så du ved, hvad vi laver.
 Takket være midler fra Røde Kors-indsamlingen, private, virksomheder og fonde, salg i vores genbrugsbutikker og her på nettet, hjælper Røde Kors hvert år mennesker ude i verden og herhjemme
[...]

1 kommentar:

Cristine sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.