tirsdag den 30. august 2011

ATTENTION! PLEASE BE SEATED!

Nå, men den anden dag, var jeg med en færge. En af dem, der kommer langt ud i det store hav, der hvor der er bølger. Mange bølger. Store bølger. På 2 meter.

Og ok! Jeg er måske ikke den mest søstærke person i verden, trods for min opvækst med egen strandgrund og komsikomsa. Selvom jeg er født i en gummistøvle, med en fiskebedstefar, så må jeg sige, nej: Jeg er ikke glad for vand, store både og manglende kontrol.

Derfor var det knap så fedt, at jeg skulle med den færge, den dag det blæste allermest i hele verden.

Men det var jeg så. Og uden detaljer, så indgik der forskellige elementer af bræk, svimmelhed, koldsved og en messende stiren på horisonten (og en stemme inde i mit hoved, der sang Jeg ved en Lærkerede...)
Det var ikke fedt. Slet ikke for Hjalte, der brækkede sig ud over sin far og måtte sidde resten af turen på 1 time i ble. Intet andet.

I kan nok fornemme, at det var mere end bare bølgegang vi var ude i. Faktisk var vi ude i advarsler fra kaptajnen og info skærme, der blinkede med budskabet: Attention, please be seated.
Ja, tak - vi kan godt mærke det her ikke er helt normalt. Og jo tak, vi er klar over at der ligger en potentiel fare i det her! Vi er her jo lig´som!!
Og man skulle så tro, at det var gjort med det. Men nej. Oveni en mandsperson med svag hollands accent, som talete til os i højtalerne, folk i uniformer, der løb rundt med gamle damer og væltede ind i barnevogne, ja så valgte kaptajnen, at sætte hende den thailandske dame på - på repeat - der havde fået til opgave, at sige det som i forvejen stod på info skærmen: ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!ATTENTION! PLEASE BE SEATED!

Man behøver ikke arbejde i kommunikationsbranchen for at synes at her, lige her - der virker komandosprog ikke videre godt...

Jeg ville bare gerne have af vide, at jeg gjorde det godt, at det nok skulle gå og at der var gratis is til alle seje piger og drenge, når vi kom i havn...

Der går en rum tid inden, jeg skal på havet igen.

2 kommentarer:

gittepigen sagde ...

Ooooh rædsel!!!
Jeg har færgefobi. Tænker altid Estonia, når jeg ser en færge.

Var med Rørvig-Hundested færgen engang i stormvejr. Heller ikke jeg var særlig kry.

Kaptajnen sagde frejdigt over højttaleren: "Nu kommer der nok nogle bump i færgen. Det skyldes, at vi sejler på grund".

Øh, what?

HVAD?

På grund? ... Jeg så Titanic agtige scener for mig. Kiggede efter en isflage. Ingen i syne.

Panikken bredte sig i en børnefamilie ved siden af.

Der kom nogle gevaldige drøn gennem færgen, som ufortrødent tøffede videre.

Jeg spurgte færgemanden, om det var normalt. "Arj, normalt og normalt ... der er lavvandet, og så rammer vi nogle gange bunden".

Må jeg foreslå et kommunikationskursus for færgefolk?

Gitte

mobil reparation sagde ...

Puha sikke en omgang. Kan godt forstå, at der skal gå noget tid, inden du skal se bølger igen :)


Hilsen

Frederik

http://www.mobilreparationer.dk